سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داشتم اطلاعیه های فرابورس رو بازمیکردم. چشمم خورد به مپنا. خاطرات شیرین و باحالی ازش دارم. کارشناسهای فنی مهندسیش توو رشته برق و مکانیک بهترینها هستن توو ایران. رفتم بازش کردم.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران 5 درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا معادل 36 میلیون و 400 هزار سهم روز چهارشنبه در فرابورس عرضه خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی در خصوص عرضه اولیه شرکت نیروگاه برق عسلویه مپنا اظهار داشت: تعداد 36 میلیون و 400 هزار سهم معادل 5 درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا روز چهارشنبه در بازار فرابورس عرضه خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با توجه به عرضه اولیه حجم نقدینگی لازم برای این عرضه کمتر از 50 میلیارد تومان باشد.

وی ادامه داد: جای نگرانی از بابت تجهیز نقدینگی در بازار نیست اما سهامداران در این میان باید توجه داشته باشند که تنها متناسب با حجم عرضه نیروگاه برق عسلویه مپنا تجهیز نقدینگی کنند.

هامونی در این خصوص افزود: سهامداران توجه کنند که بیش از نیاز خود برای عرضه اولیه نقدینگی تجهیز نکنند چون این عرضه، محدود است گرچه نقدینگی حاصل از این عرضه دوباره به بازار باز خواهد گشت.

مدیرعامل فرابورس در خصوص تخصیص سهام این شرکت به فعالان آنلاین خاطر نشان کرد: از آنجایی که فرابورس تصمیم گرفته است تا سهم کاربران آنلاین را در عرضه‌های اولیه گسترش دهد، سهم این گروه از سهامداران در عرضه اولیه نیروگاه برق عسلویه مپنا بیش از 45 درصد از کل حجم عرضه خواهد بود.

هامونی متذکر شد: از آنجایی که احتمال می‌رود بالای 20 هزار نفر از طریق آنلاین در این عرضه مشارکت کنند و کل حجم عرضه معادل 5 درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا خواهد بود، لذا پیش‌بینی می‌شود حدود 400-500 سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته شود.

مدیرعامل فرابورس در ادامه تصریح کرد: متناسب با این محدودیت‌ها و سهام در نظر گرفته شده برای ایستگاه‌های معاملاتی و کلیه شعب کارگزاری، سهامداران هوشیار باشند و متناسب با میزان نقدینگی و میزان عرضه اولیه که صورت خواهد گرفت، تجهیز نقدینگی کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به سرمایه این شرکت و تأثیر آن بر بازار یادآور شد: سرمایه نیروگاه برق عسلویه مپنا 728 میلیارد ریال است که تأثیر زیادی بر بازار ندارد اما این سهم در نوع خود اولین نیروگاهی است که وارد بازار سرمایه و فرابورس خواهد شد.

به گفته هامونی با ورود این شرکت پای صنعت برق به بازار سرمایه باز می‌شود و به صنایع بورس و فرابورس نیز یک صنعت دیگر افزوده می‌شود.

وی در خصوص اظهار نظر سهامدار عمده در خصوص منابع حاصل از این عرضه بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، منابع حاصل از این عرضه برای حمایت از همین سهم و حمایت از سهم سهامدار عمده در نظر گرفته می‌شود.



مطلب بعدی : بازار طلا و سکه ی ایران        مطلب قبلی : حبوبات آمریکایی